(click to enlarge)
Хора, които като деца са прекарвали повече време на слънце, е по-малко вероятно да се разболеят от множествена склероза, сочи изследване, публикувано в списание "Неврология".

Екип учени от университета в Южна Каролина предполага, че ултравиолетовите лъчи променят реакцията на клетките на имунната система и повишават нивото на витамин D.

Предишно изследване установи, че жени, които приемат добавки, съдържащи витамин D, намаляват с 40% риска от развиването на това заболяване.

Множествената склероза е неврологична болест, от която страдат около 2 млн. души по света. Все пак тя се среща по-често в географски ширини, отдалечени от екватора, където ултравиолетовото лъчение на слънцето е по-малко.

"Излагането на ултравиолетовите лъчи може да предизвика защитна реакция на имунната система срещу болестта или индиректно да увеличи нивото на витамин D", смятат изследователите.
yellow.bg

Обсъди   Добави тази връзка ...  Сподели с приятел   Потули

Коментари Гласували? Подобни